Včera ráno z Abú Dhabí odstartoval Solar Impulse 2 !
Zde můžete sledovat pilota v kabině:
https://www.youtube.com/watch?v=vwEktN1eAWA
Letoun je pokryt 17 248 fotovoltaickými články, které výhradně slouží k jeho pohonu během dne. Během noci samozřejmě 4 Li-Po akumulátory sestavené do 300V a celkem 38.5kWh velké „akumulátorové banky“ s váhou 633kg. Přesto je to zdá se málo energie k nepřetržitému letu v noci proto dochází i k postupnému snižování letové hladiny z 8,5Km až na 1,5km.
Každý ze 4 elektromotorů má výkon 17,5 koňských sil a dokáží stroji dát maximální rychlost okolo 140 km/h. Nejpodstatnější je ovšem efektivita – 94 % a váha dosažená použitím progresivních materiálů a jejich vakuové laminaci. Velmi zajímavé je také užití kotoučových brzd u každé z vrtulí. Pravděpodobně jde o jedny z neúčinnějších elektromotorů na světě. Přes dvě tuny vážící letoun sice není žádný drobeček – s rozpětím křídel přes 75 metrů je větší než Boeing 747. Přesto kabina zabírá pouze 3,8m kubického a což pro plánované 5 denní, (a nocí nonstop) přeletové etapy není právě mnoho.
Kabina také není klimatizována, takže se čekají teploty mezi +40°C a -20°C! A přežít tyto extrémy má pilot především díky inteligentnímu oblečení, které nejen stabilizuje jeho tělesnou teplotu, ale také měří jeho tělesné pochody. Tepovou frekvenci, úroveň kyslíku v krvi atp. Pochopil jsem, že část obleku je elektricky ohřívána. Pilot také během letu střídá „práci“ s 20minutovými „odpočinky“ s využitím meditačních technik a yogových cvičení.
Letadlo s průměrnou rychlostí 90km/h je také mnohem pomalejší než ostatní letecký provoz a dispečeři se tedy při vyjednávání s ostatními národními řídícími středisky letového provozu jistě nebudou nudit.;)
Zde je pohled do řídícího střediska letu a kompletní aplikace přenášející z kabiny všechny potřebné informace:
Přidejte odpověď
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.